"Obserwujemy naszego malucha i gdy tylko dostrzegamy w nim jakieś konkretne predyspozycje: muzyczne, matematyczne, sportowe, zabieramy się za wyszukiwanie mu zajęć.

Co i kiedy dziecko powinno umieć? A co już potrafi? W tym wszystkim zapominamy o jego najważniejszym prawie i obowiązku czyli, o... Zabawie.

Dajmy dziecku czas na bycie dzieckiem, po prostu."

Polecamy cały artykuł:

http://mamadu.pl/126717,jest-jeden-obowiazek-ktory-powinno-miec-kazde-dziecko-bezwarunkowo

Zaczerpnięte ze strony Mamadu.pl

Serdecznie zachęcamy do odwiedzenia blogu ugotowani.pl.

Polecamy artykuł "Z chorym dzieckiem idzie się do lekarza, a nie do przedszkola".

Link do strony:

http://ugotowani.tv/z-chorym-dzieckiem-idzie-sie-do-lekarza-a-nie-do-przedszkola/

 

Treść artykułu dotyczy sytuacji spotykanych zarówno w żłobku jak i w przedszkolu.

Polecamy!

WSZYSTKIEGO PO TROCHU
Dołóżmy starań, aby nasze dzieci obrały zdrowy kierunek życia i starajmy się utrzymać go przez cały okres ich rozwoju.
· Mniej niż godzinę dziennie: elektroniczne rozrywki, telewizor, komputer
· Dwa lub trzy razy w tygodniu: zajęcia dodatkowe np. zajęcia plastyczne, taniec,
spotkania z kolegami, wycieczki
· Od trzech do pięciu razy w tygodniu: gry i zabawy na świeżym powietrzu, ćwiczenia ruchowe zwiększające sprawność, gry i zabawy planszowe
· Każdego dnia: rozmowa z rodziną i przyjaciółmi, spędzanie czasu na świeżym powietrzu, pomoc przy pracach domowych, porządkowanie zabawek i sprzątanie pokoju.
ORGANIZUJMY WOLNY CZAS W SPOSÓB CIEKAWY, TAK ABY COŚ NOWEGO POZNAĆ,
CZEGOŚ SIĘ NAUCZYĆ.
Zaczerpnięte z miesięcznika „Nauczycielka Przedszkola”
Aldona Bieniek

Zachęcamy do obejrzenia wykładów Pani prof. Anny Izabeli Brzezińskiej, które znajdują się na stronie: www.wszechnica.org.pl (zakładka EDUKACJA I WYCHOWANIE).

Szczególnie polecamy wykłady:

„Pierwsze lata życia dziecka” oraz

„Znaczenie dzieciństwa w życiu człowieka”

„Trudne rozmowy: ujrzeć perspektywę Rodzica  - przyjąć spojrzenie Wychowawcy”

Życzliwy uśmiech, pozytywne nastawienie, uważność na rozmówcę i koncentracja na celu rozmowy – czy to recepta na udany dialog i owocną współpracę?

Trudno nie zgodzić się z założeniem, że dobra współpraca między opiekunami i rodzicami jest kluczem efektywnego przebiegu procesu nauczania i wychowywania dzieci. Czasami rozmowy w dialogu rodzic – opiekun  bywają trudne. Ważne by przy wchodzeniu w dialog, abyśmy my, opiekunowie i rodzice, pamiętali o jednym: mamy wspólny cel, a jest nim po prostu dobro NASZEGO dziecka.

 

Dieta dziecka musi być zdrowa i zbilansowana. Każdego dnia musimy dostarczać ważnych składników, aby rozwój psychofizyczny dziecka był prawidłowy. W jadłospisie dziecka powinny znaleźć się różne produkty - mleko i jego przetwory, zboża, mięso i ryby, jaja, tłuszcze oraz owoce i warzywa.

WITAMINA C -WALCZY Z INFEKCJAMI. Wspiera prace układu odpornościowego. Znajdziemy ją w pomidorach, kapuście, natce pietruszki, kiwi.

ŻELAZO - PRZECIW ANEMII. Znajdziemy je w zielonych warzywach, czerwonym mięsie i podrobach. Żelazo najlepiej wchłania się z witaminą C, dlatego mięsa podajemy z surówką. Do picia zaleca sie np. sok pomarańczowy (świeżo wyciśnięty).

WAPŃ - ODPOWIADA ZA ZDROWE ZĘBY I KOŚCI. Dziecko potrzebuje go, by zdrowo rosło, a jego zęby i kości były mocne i odporne na urazy. Również układ nerwowy do prawidłowego rozwoju potrzebuje wapnia. Znajdziemy go w mleku (do 3 r.ż - modyfikowane), jogurtach, serach.

WITAMINA A - JEST POTRZEBNA DO PRAWIDŁOWEJ PRACY NARZĄDU WZROKU. Przy jej niedoborze dziecko częściej  "łapie " infekcje dróg oddechowych. Znajdziemy ją w czerwonych, żółtych, pomarańczowych warzywach i owocach. Najwięcej wit. A jest w produktach zwierzęcych, np.żółtko jajka, wątróbka, ryby morskie.

WITAMINY Z GRUPY  B - ODPOWIADAJĄ ZA WŁAŚCIWA PRACĘ UKŁADU NERWOWEGO, PRAWIDŁOWY METABOLIZM. Ich niedobór sprzyja anemii i tyciu. Najlepszym źródłem witamin z grupy B są kasze, zielone warzywa, mięso i orzechy.

 

BUDOWANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI...

„Poczucie własnej wartości (…) to zaufanie do własnej umiejętności myślenia i radzenia sobie z wyzwaniami, jakie stawia przed nami życie. Wiara w nasze prawo do szczęścia, poczucia, że jest się wartościowym człowiekiem, zasługującym na miłość, uprawnionym do spełniania własnych potrzeb i realizacji pragnień oraz czerpania satysfakcji z efektów własnych starań”.

[N.Branden]

 

Wiele czynników wpływa na budowanie się poczucia własnej wartości. Oprócz predyspozycji genetycznych, znaczącą rolę ma wychowanie. Badania pokazują, że największym źródłem poczucia własnej wartości są rodzice, którzy podczas codziennych kontaktów z dzieckiem modelują jego poczucie własnej wartości.

JAK UMYĆ MALUCHOWI ZĄBKI? NA POCZĄTKU MYJEMY ZĄBKI TYLKO SZCZOTECZKĄ I PRZEGOTOWANĄ WODĄ. W SKLEPACH JEST DUŻY WYBÓR SZCZOTECZEK W RÓŻNYCH KSZTAŁTACH NP. KUBUSIA PUCHATKA,SAMOLOTU,MYSZKI MIKI,ITP.NAJWAŻNIEJSZE NA CO MUSIMY ZWRÓCIĆ UWAGĘ TO ,ABY SZCZOTECZKA MIAŁA MAŁĄ GŁÓWKĘ ,MIĘKKIE WŁOSIE I DOBRZE WYPROFILOWANY UCHWYT. NAJLEPIEJ ,GDY DZIECKO SAMO W SKLEPIE WYBIERZE SZCZOTECZKĘ ( Z ULUBIONĄ POSTACIĄ Z BAJKI ).